Argumentů proti jeho zavedení je mnoho. Jeden z těch zásadních je, že při instalaci vodorovného dopravního značení zanikne cca 30% stávajících parkovacích míst (odhad ze sídliště Vinohrady). Pokud má rezidentní parkování vyřešit nedostatek parkovacích míst pro rezidenty, tak tento problém naopak spíše prohloubí.
Zóny můžete nakreslit jen tam, kde to normy dovolí. Takže zaniknou dosud využívaná místa, kde se bez modrých čar parkuje (zatím) bez problémů. Vybral jsem pro ilustraci příklad ulice Studánka (Brno-střed). Před pár dny tam nainstalovali nové vodorovné a svislé dopravní značení. Pominu zónu 30. Zavádět ji v místě, kde můžete jet maximálně krokem, je poněkud úsměvné. Méně úsměvný je zákaz stání mimo vyznačená místa. Svoje auto už legálně nepostavíte mimo bílé čáry. Výsledkem bude, hrubým odhadem, zánik tak poloviny parkovacích míst v této lokalitě.
Původní stav:
Nynější stav:
A stejným způsobem se bude “kreslit” rezidentní parkování. Opravdu ho někteří chcete?
Jan Mandát, předseda spolku